Răspuns :
Acest tip de compunere are la bază autocaracterizarea, care presupune să te descrii tu, să vorbești despre tine. Ca orice compunere, și aceasta trebuie să aibă incipit, cuprins și încheiere.
Astfel:
- Incipitul compunerii îl poți contura oferind detalii generale despre tine – nume, vârstă, orașul în care locuiești, școala la care studiezi, în ce clasă ești etc. Spre exemplu:
Numele meu este … (aici îți introduci numele – exemplu: Popescu Stela). Am … (aici îți introduci vârsta – exemplu: 11 ani) și locuiesc în … (aici introduci orașul în care locuiești – exemplu: Oradea). Sunt elev/ă la (aici introduci școala la care studiezi – exemplu: Școala Generală nr. 17) în clasa … (aici introduci clasa în care ești – exemplu: clasa a IV-a). Materia mea preferată este … (aici introduci materia ta preferată, sau materiile, dacă ai mai multe – exemplu: Limba română) și aștept ora de fiecare dată cu nerăbdare!
- Cuprinsul compunerii îți recomand să fie locul unde te descrii și dezvolți despre tine. Poți oferi detalii despre aspectul fizic, despre persoanele cu care îți petreci timpul liber, ce îți place să faci în timpul liber, ce planuri de viitor ai etc. Spre exemplu: