👤
a fost răspuns

Alcatuiti un comentariu in care sa surprindeti portretul gingasei mirese din poemul Calin (File din poveste) de M. Eminescu(fragmentul studiat partea a
VIII a) respectand urmatoarele etape:
Introducere : cateva date despre autor si opera sa potica (poezia de inspiratie folclorica);
Cuprins : -tema poemului
-fragmentul din care face parte secventa comentata si locul pe care il ocupa in succesiunea evenimentelor
-modul de expunere folosit
-susprinderea elementelor de portret fizic (citate; procedee artistice sugestive)
-indentificarea trairii interioare (procedee artistice sugestive;cuvinte cu valoare de simbol ;citate)
-imagini artistice prin care se realizeaza descriera (vizuale;auditive;de miscare)
-impletirea realului cu fantasticului
-comuniunea cu natura
-sentimentele autorului
Incheierea : portretul sucereaza puritatea sufleteasca
Va rog !!!!!
Este important !!!!!!


Răspuns :

Caracterizarea de tip portret reprezinta totalitatea mijloacelor directe si indirecte prin care se realizeaza portretul fizic si moral al unui personaj.
Mireasa este un personaj principal , individual , feminin si pozitiv in a carei personalitate se imbina trasaturile pozitive cu cele negative . Portretul fetei de imparat este evidentiat cu ajutorul culorilor stralucitoare , cu parul auriu si moale, in centrul operei aflandu-se cei doi tineri .
In primul rand poetul ii realizeaza miresei un impresionant portret , evindentiindui insusirile caracteristice. Trasaturile fetei ni se dezvolta in prim plan , chipul miresei reprezentand idealul de persoana feminina pe care poetul si-o imagineaza.
Intrarea mirilor este marcata prin interjectia ,,iata,,, unde poetul se opreste asupra chipului divin al fetei , careiea ii realizeaza un portret fizic , rochia sa marind tensiunea si vraja resimtita de toti in codru .
In al doilea rand tema operei este tabloul padurii de argint , elementele simbolice din care este alcatuit cadrul fiind prezentate in text ,,codrul,lacul,izvoarele,,.Putem observa o metafora ,,padurea de argint,, fiind un spatiu mirific ,stralucind sub lumina alb-argintie a lumii . Imaginile artistice vizulale sunt si ele prezente in text ,,mandrul intuneric,, , imagini auditive ,,freamat tainic plin de armonie,, fiind imbinate cu figurile de stil care dau o nota aparte operei punand nunta in evidenta epitet personificator  ,, mandra glasuire a padurii de argint,, si personificare ,,codrul-tarm viu ce participa la bucuria celor doi tineri ,, .
Pe de alta parte textul este mai concentrat decat descrierea in proza avand o multitudine de mijloace artistice . Versurile operei impun inversiuni si imbinari neobijunite de cuvinte legand strans natura de starile sufletesti ala cititorului , de asemenea  impresiile poetului sunt subliniate prin plasticitatea limbajului , observandu-se o puternica comuniune om-natura reliefata inca din primele parti ale operei . .Sentimentele poetului sunt puternic valorificate si transmise prin intermediul naturii , acesta a creeat opera pe doua planuri , unul dintre ele fiind nunta tinerilor si celalalt nunta gazelor . Iubirea profunda este si ea puternic exprimata inca din incipit . 
In concluzie avand toate caracteristicile expuse mai sus putem afirma ca Tanara Mireasa a avut un puternic rol in exprimarea sentimentelor , bucuria padurii imbinandu-se cu feeria , armonia si vraja ce definesc spatiul .