Rezumatul Cruciadelor pagina 52 va rog cât mai repede posibil dau coroana va rog (pentru cei ce nu au manualul)
Pentru societatea medievală europeană, Ierusalimul avea două semnificații: una cerească pămintească oraşul aflat în mîinile necredincioşilor. Ierusalimului pămintesc le va permite să-l obțină şi pe cel Papalitatea le-a inoculat credincioşilor ideea că eliberarea ceresc. Apelul papalității a avut un puternic ecou din mai multe cauze. Nobilimea, al cărei număr crescuse, spera să obţină posesiuni noi. Orăşenii visau să acapareze porturile şi căile comerciale din Mediterana de Est, iar ţărănimea să scape de dependenţa feudală. Astfel, mizînd pe sentimentele religioase şi interesele materiale ale populaţiei, papalitatea a organizat mai multe expediții de cucerire. Participanţii la aceste campanii îşi coseau o cruce de stofă pe haine, fiind numiți mai tîrziu cruciați, iar expedițiile - cruciade, La consiliul bisericesc de la Clermont (1095), papa Urban al II-lea a chemat la eliberarea mormintului Domnului din mîinile necredincioşilor. În primăvara anului 1096, mii de săraci neînarmați au pornit spre Ierusalim. Puţini dintre ei au ajuns în Asia Mică. Aceştia au fost măcelăriți într-o ciocnire cu selgiucizii. În vara aceluiaşi an, au pornit spre Orient detaşamente de cavaleri, care, profitînd de lipsa coeziunii selgiucizilor, avind un echipament militar superior acestora, au cucerit în 1099 Ierusalimul. Ei au organizat în Siria şi Palestina cîteva state feudale: Ierusalim, Edessa, Antiohia şi Tripoli. Din cauza şubrezeniei acestor state, au fost organizate ordinele cavalerilor-călugări (templierii, ospitalierii, teutonii). Treptat însă teritoriile cruciate sînt recuperate de musulmani. În 1187 sultanul Salah-ad-din (Saladin) a cucerit Ierusalimul. Cruciada a treia (1189-1192), în frunte cu monarhii europeni Richard I (Anglia), Filip al II-lea (Franța), Frederic I (Germania) a eşuat. Numai datorită victoriilor repurtate de Richard I Inimă de Leu, cruciaţii au menţinut o fişie îngustă de pămînt pe litoral. După cruciada a patra, cînd a fost cucerit Constantinopolul, au urmat şi altele, însă fără succes, toate posesiunile din Orient fiind pierdute. În urma cruciadelor a slăbit puterea nobilimii, fapt ce a favorizat consolidarea puterii regale. S-au întărit pozițiile negustorilor italieni în Mediterana de Est în defavoarea celor bizantini şi arabi. Cunoaşterea modului de viață oriental, plin de lux, a făcut ca nobilii să-şi dorească mai mulți bani. Astfel, ei renunţau la munca de clacă a ţăranilor în favoarea unei rente în bani, permi- tîndu-le acestora să se răscumpere din șerbie.